graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک در تهران

ویژگیهای یک لوگوی خوب

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

 

 

امروزه لوگوهای بسیاری در سراسر جهان وجود دارد و این مساله سبب شده است که پیدا کردن مثالی برای لوگویی حرفه‌ای و لوگوی نه چندان مناسب، دشوار باشد.

اما فرق بین این دو چیست؟

چه چیز سبب می‌شود لوگویی بسیار حرفه‌ای و موفق عمل کند؟

و بسیار مهم‌تر از آن، شرکت شما چه کاری می‌تواند انجام دهد تا تضمین کند که لوگوی آن، می‌تواند در کسب و کارش موثر واقع شود؟

در این مقاله به تعدادی از ویژگی‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در طراحی لوگوی زیبا و صد البته موفق و تاثیرگذار، به شما کمک کند.

 

 

 

طراحی گرافیک

1- ساده بودن

لوگوهایی ساده هستند که افراد می‌توانند به محض دیدن‌شان، آن‌ها را شناخته و تشخیص دهند. ساده‌ترین لوگوها هم آن‌هایی هستند که مردم، بیشتر آن‌ها را به خاطر می‌آورند.

لوگوی پیچیده نه تنها شناسایی و تشخیص لوگو را سخت می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند که محصول شما با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار نکند.

 

 

 

طراحی لوگو

 

2- متمایز بودن

در بازار شلوغ و درهم ریخته امروزی، یافتن راهی برای دوام آوردن میان رقبا، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ اما ایده‌ای که در اینجا مطرح است، متفاوت بودن از رقبا است.

بدون طراحی یک لوگوی متمایز، شاید مشتری‌ها به زمان زیادی برای شناختن برندتان نیاز داشته باشند و شما را با شرکت‌های دیگر اشتباه بگیرند و از همه مهم‌تر، به جای انتخاب محصول یا خدمات شما، سرانجام شرکت رقیب شما را برگزینند.

 

3- انعطاف‌پذیر و چندکاربردی بودن

یک لوگوی حرفه‌ای باید هم در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های دیجیتال و هم با هر نوع تبلیغ کاغذی، خوب و زیبا به نظر برسد.

لوگوی حرفه‌ای را می‌توان در سایزهای متفاوت، در میان رسانه‌های مختلف و در اپلیکیشن‌های گوناگون مورد استفاده قرار داد. البته بدون اینکه از قدرت و تاثیرگذاری آن کاسته شود.

طرح گرافیکی لوگوی شما باید به قدری خوب باشد که بتوانید از آن در رسانه‌های مختلف مانند وب، سربرگ، تبلیغات چاپ‌شده روی کاغذ و ویدئو استفاده کنید.

یک گرافیست حرفه‌ای می‌داند که طرحی که شاید در بنر سایت عملکرد خوبی داشته باشد، شاید روی بروشور چنین تاثیری نداشته باشد، یا برعکس؛ پس طراح لوگو طوری باید با دقت و زیرکانه لوگو را طراحی کند که در هر جایی بتوان از آن به شکل موثر استفاده کرد.

 

4- متناسب و درخور بودن

یک لوگوی موثر باید متناسب و درخور باشد؛ اما این بدان معنی نیست که به قدری که شما انتظارش را دارید، واضح باشد.

مثلا مک‌دونالد می‌توانست تصویر یک برگر را با نام این شرکت در لوگوی خود استفاده کند. با این حال به جای این کار، طراح آن‌ها حرف آغازین اسم برند، یعنی M را انتخاب کرده و تصویری خلق کرده‌اند که هم ساده بوده و هم از نظر بصری بسیار خوشایند است.

 

 

طراحی لوگو

 

5- هدفمند بودن

طراحی لوگو را برای مخاطبان مورد نظر خود انجام دهید. مشتری‌های خود را فراموش نکنید.

برای شروع هر تجارتی، شناخت مخاطب کلید موفقیت است. کسب و کارتان هرچه باشد، باید لوگوی شما توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظر را  داشته باشد. مهم‌ترین چیزی که لوگو باید انجام دهد، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان است.

مثلا اگر مغازه اسباب‌فروشی دارید، دور از انتظار نیست که تصویر یک اسباب‌بازی یا خود کلمه «اسباب‌بازی» در لوگوی شما وجود داشته باشد؛ اما آنچه که اهمیت دارد، استفاده از یک طرح رنگی کودکانه است تا بچه‌ها را به خود جذب کند.

 

6- به یاد ماندنی بودن

از یاد بردنی نباشید! تاثیرگذار باشید. طراحی لوگویی که به یاد ماندنی باشد، شاید پیچیده به نظر برسد؛ اما اهمیت بسیار زیادی دارد.

یک لوگو حرفه‌ای، به قدری باید به یاد ماندنی باشد که وقتی مخاطب همین که یک بار آن را دید، بتواند آن را برای کس دیگری  توصیف کند. این ساده‌ترین ویژگی یک لوگو نیست؛ اما قطعا یکی از برترین ویژگی‌های آن است. پس حتما سعی کنید در ذهن مخاطبان‌تان بمانید.

 

طراحی لوگو

7- همیشگی بودن و به زمان خاصی تعلق نداشتن

ترندها (موضوعات یا کالاهایی که در مدت زمان مشخصی فراگیر می‌شوند) می‌آیند و می‌روند، اما هویت برند شما چقدر دوام می‌آورد؟ اینجا طول عمر لوگو کلید ماجرا است.

 

8- منحصر به فرد بودن

لوگوی شما باید به گونه‌ای باشد که مشتریان آن را با با آرم شرکت‌های دیگر اشتباه نگیرند. پس باید لوگویی طراحی کنید که متمایز از سایر لوگوها بوده و شاید کمی عجیب به نظر برسد.

با یک لوگوئی که کاملا متفاوت از سایر لوگوها نباشد، احتمالا مخاطبان شما به سایر رقبا رو خواهند کرد و این یعنی مشتری کمتر.

لوگو حرفه‌ای صرفا نباید آنچه را می‌خواهید بفروشید، فریاد بزند؛ در عوض باید مشتریان را تحریک کند که خودشان محصول را شناسایی کنند.

مثلا لوگوی شرکت اپل، صرفا یک سیب سفید است که یک طرف آن گاز زده شده است؛ اما آن‌ها به معنای واقعی سیب (اپل) نمی‌فروشند. گاهی باید از کلیشه‌ها دور بود تا طرح جدید و خلاقی ارائه داد.

 

طراحی گرافیک و لوگو در تهران 09123381563

 

منبع:bourseinness.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی