graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

بسته بندیهای خلاق شکلات بخش اول

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۰۰ ب.ظ

بسته بندیهای خلاق شکلات (بخش اول)

آژانس های تبلیغاتی خیز بزرگی برای به دست آوردن دل تولیدکنندگان شکلات برداشته اند و می توان ردپای آنها را بر روی طرح بسته بندی شکلات ها مشاهده کرد.

زمانی بسته بندی شکلات ها ساده و بی آلایش بود اما این روزها به بوم نقاشی طراحانی تبدیل شده که می خواهند هنر خود را به رخ بکشند؛ جولانگاهی برای تبلور خلاقیت هایشان، عرصه ای برای تجربه کردن ایده هایی ناب و دور از انتظار. با توجه به این که بسته بندی یک محصول تأثیر بسزایی در برداشت ما از طعم و مزه آن دارد، بسته بندیهایی که از نظر طراحی و ایده از خلاقیت بیشتری برخوردار بودند را با هم بررسی می کنیم:

 

١. رنگ هایی با طعم شکلات

یک طراح خوش آوازه ژاپنی به نام Nendo، با الهام گرفتن از دوران کودکی خود توانست این تیوب های رنگ قابل خوردن را برای Seibu Department Store طراحی کند. درون هر یک از این تیوب های شکلاتی شربتی با یک طعم منحصر به فرد جا خوش کرده و در نهایت تمامی این تیوب ها در بسته ای به شکل جعبه رنگ روغن قرار می گیرند. نگران کثیف شدن دست هایتان نباشید،  لیبل های کاغذی کوچکی که Nendo روی این شکلات ها طراحی شده مانع از کثیف شدن دستانتان می شوند.

طراحی بسته بندی

 

٢. شکلات Fat Pig

این تولید کننده شکلات های ارگانیک، خود دستی بر آتش داشته و در زمینه طراحی سررشته دارد. این کارخانه شکلات سازی متعلق به یک آژانس تبلیغاتی به نام برادران بروکلین است که مؤسسین آن تصمیم گرفتند شانس تازه ای به تجارت شکلات بدهند تا دست اندرکاران این صنعت به درک بهتری از نیاز مشتریان خود دست یابند. البته عشق و علاقه وافر آنها به شکلات نیز در این زمینه بی تأثیر نبوده است.

طرح روی بسته بندی Fat Pig دوستداران شکلات را وسوسه می کند تا به دستورالعمل نوشته شده بر روی آن جامه عمل بپوشند؛ دهنت رو باز کن و تو یه چشم به هم زدن یه لقمه چپش کن و کاغذش رو خوب لیس بزن. دیر بجنبی یه گامبوی دیگه میاد و شکلاتت رو می قاپه!

 

طراحی بسته بندی

 

 

٣. LYRA

زمانی که این شرکت شکلات سازی اسلواکیایی تصمیم گرفت محصولات جدیدی به بازار عرضه کند، دست به دامن مایکل اسلواک طراح شد تا یک بسته بندی ساده و در عین حال تحسین برانگیز و متفاوت برای شکلات های LYRA ارائه دهد.

به منظور تأکید بیشتر بر افسون و جادوی این برند در زادگاه خود، در بسته بندی این شکلات ها از کاغذی بسیار نفیس و مرغوب بهره گرفته شده و برای مشخص کردن طعم و مزه منحصر به فرد شکلات ها دست به دامن دو رنگ متفاوت شده اند؛ رنگ قهوه ای تیره برای شکلات تلخ و رنگ آبی روشن برای شکلات شیری. رنگ کرمی که در هر دو بسته بندی به کار رفته به رنگ پوسته دانه کاکائو اشاره دارد. حروف کوچک و طلایی رنگ بر زیبایی این طرح دلفریب می افزاید.

 

 

طراحی بسته بندی

 

۴. Fruene

گویا ساکنین شمالی ترین منطقه دنیا، Svalbard نروژ، روشی شیرین تر و دلچسب تر از شکلات برای تجلیل از بانوان شجاع سرزمین خود پیدا نکرده اند. شرکت طراحی گرافیک Tank Design Tromso برای طراحی بسته بندی منحصر به فرد و خاص شکلات های تخته ای، با Svalbard Museum و Longyearbyen (که از قضا صاحب بزرگ ترین شرکت شکلات سازی در سرزمین های شمالی ست) همکاری تنگاتنگی را آغاز کرد. این بسته بندی ها با تلفیق تصاویر بانوان در حال ماهیگیری، شکار و کار گذاشتن تله (از دیرباز تا کنون تمامی این ها در حیطه کاری مردان است) و حروف چینی درشت، روایت هایی شیرین از شجاعت و جسارت زنان شمالی نقل می کنند. هر چه باشد معنای تحت لفظی این برند -Fruene- بانوان است.


طراحی بسته بندی

 

۵.Chocolate with Attitude

این ها شکلات هایی هستند که توسط شرکتی بسیار خلاق و مبتکر به نام Bessermachen طراحی شده اند. شرکت شکلات سازی Chocolate with Attitude محصولات خود را در قالب شخصیت های اسطوره ای به معرض نمایش گذاشته است. هر یک از این بسته های شکلات، رنگی متفاوت و منحصر به فرد دارد، این تفاوت در رنگ و نوع نوشتار می تواند گامی مؤثر در تعریف هویت یک برند باشد.

طراحی بسته بندی

در بخش دوم ادامه این بسته بندیها را بررسی خواهیم کرد. از اینکه با ما همراه بودید خوشحالیم.

آرمیتا اکبری طراحی گرافیک بسته بندی لوگو 09123381563

 

 

منبع: sepidarcarton.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی