graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک در تهران

تاریخچه طراحی لوگوی استارباکس

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ

تاریخچه طراحی لوگوی استارباکس

از دیگر نماد های تجاری معروف در دنیا لوگو استارباکس است . در این مقاله تاریخچه کوتاهی از کافه استارباکس و تحولی که در این صنعت به وجود آورد و همچنین پشتوانه فکری نماد این برند و سیر تکاملی این نشان تجاری را بررسی می کنیم.

در آمریکا در هر شهر کوچکی یک قهوه خانه وجود دارد. در شهرهای بزرگتر در هر دو قدمی، یک قهوه خانه مشاهده می کنید. بسیار خوب، در یک قهوه خانه چه چیزهایی می توانید بخورید؟

همه چیز : صبحانه،ناهار،شام،سوسیس،املت،همبرگر،ساندویچ،کیک،بستنی و البته قهوه

 

 

 

طراحی لوگو

هاوارد شولتز چه کرد؟

او در اوج نو آوری به گشودن قهوه خانه ای پرداخت که تخصص آن در بین تمامی خوردنی های دنیا، فقط درست کردن قهوه بود. شرکت قهوه خانه های زنجیره ای آمریکا (Starbucks) در حال حاضر ۲۱۰۰۰ شعبه در کشورهای مختلف،بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر کارکنان مستقیم و  درآمد سالیانه آن رقمی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار می‌باشد.دفتر مرکزی این شرکت در استارباکس سنتر، در شهر سیاتل و در ایالت واشنگتن مستقر می‌باشد.ثابت بودن قیمت‌ها در فروشگاه‌های استارباکس یکی از قوانین اصلی این شرکت می باشد.

طراحی لوگو

پشتوانه فکری لوگو استارباکس چیست؟

و اما زنی که در طراحی لوگو استارباکس قرار دارد کیست ؟ قهوه خانه زنجیره ای استارباکس در شهر سیاتل آمریکا بزرگترین شهر منطقه شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است. به همین خاطر موسسان شرکت مفهوم نشان تجاری خود را بر پایه نمادهای اسطوره ای و تاریخی دریا و دریانوردی قرار دادند.اصل شمای این زن مربوط به نقش یک پری دریایی دو دم، حکاکی شده بر روی چوب مربوط به قرن ۱۵ میلادی مکشوفه دراسکاندیناوی است .

رنگ سبز لوگو و لوگوتایپ از سال ۱۹۷۶ به عنوان رنگ سازمانی برند استارباکس انتخاب شد و طی سه دوره ساده سازی طراحی آرم و لوگو، بالاخره در سال ۲۰۱۱ ودرچهل سالگی تاسیس استارباکس،  لوگو تایپ از اطراف نماد حذف و فقط حوری دریایی با ساختاری ساده تر به عنوان طراحی آرم جدید استارباکس رو نمایی شد. درباره حوری دریایی در نماد استارباکس، موسسان آن اینجور اعلام کرده اند که این حوری همچنان می ماند و همیشه در قلب آن قرار دارد.

 

طراحی گرافیک و لوگو آرمیتا اکبری 09123381563

 

 

منبع:naserabadi.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی