graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

تاریخچه طراحی لوگو بارسلونا

جمعه, ۲۷ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ

تاریخچه طراحی لوگو بارسلونا

 

لوگو یکی از عناصر مهم در معرفی برند می باشد شاید قبل از هر کمپین و برنامه تبلیغاتی باید در ابتدا به نام و نشان برند توجه شود ، توجه ای که هرچند هزینه کمی در ابتدا برای ما خواهد داشت اما اگر به درستی به آن توجه نشود هزینه های بسیار گزافی در میان مدت و طولانی مدت دارد. لوگو نه تنها در شرکت ها ، کارخانجات و مشاغل کوچک که حتی در باشگاه های ورزشی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی لوگو باشگاه بارسلونا خواهیم پرداخت.

 

طراحی لوگو

 

تاریخچه باشگاه بارسلونا

باشگاه فوتبال بارسلونا (بارسا) در شهر بارسلون در منطقهٔ کاتالونیای اسپانیا قرار دارد. بارسلونا باشگاهی ورزشی - اجتماعی کی باشد که شعار اصلی آن نیز فراتر از یک باشگاه بوده و تمامی سیاست های این باشگاه نیز در راستای همین شعار قرار دارد.

این باشگاه دارای هزاران عضو بوده که تیم فوتبال بارسلونا بخشی از آن می‌باشد. تیم این باشگاه در لا لیگا بازی می‌کند و جزو سه تیمی است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است. شهرت تاریخی تیم این باشگاه به‌دلیل شیوه حمله‌ای ماهرانه و جذابش بوده که تأکیدش را بر بازی باز قرار می‌دهد.

داستان تاسیس بارسلونا

سال ۱۸۹۹ توسط عده‌ای سوئیسی ، انگلیسی و اسپانیایی و به رهبری خوان گمپر تأسیس شد.

در ۲۲ اکتبر سال ۱۸۹۹ میلادی، هانس گمپر تمایل خود را به صورت آگهی در روزنامه لوس دپورتس برای تأسیس باشگاه فوتبال اعلام کرد. در ۲۹ نوامبر همان سال در جلسهٔ خیمناسیو سوله نتایج مثبتی حاصل شد و در نهایت یازده بازیکن جذب شدند و باشگاه فوتبال بارسلونا متولد شد.

بارسلونا شروع موفقیت ‌آمیزی در مسابقات ملی و منطقه ‌ای نظیر مسابقات فوتبال کاتالونیا و کوپا دل ری داشت. در ۱۹۰۲ میلادی باشگاه اولین جام خود، کوپا ماکایا را بالای سر برد و نیز در همان سال در فینال اولین دوره کوپا دل ری به مصاف بیزکایا رفت که ۱ – ۲ مغلوب شد.

 در سال ۱۹۰۸ میلادی، درحالی که باشگاه در شرایط مالی سختی قرار داشت و جز قهرمانی در مسابقات فوتبال کاتالونیا در ۱۹۰۵ میلادی تا آن زمان نتوانسته بود پیروزی دیگری به دست آورد، خوان گمپر به عنوان ریاست باشگاه برگزیده شد. گمپر در ۵ دوره متفاوت، در بین سال‌های ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۵، ریاست باشگاه را بر عهده داشت، و مجموعاً حدود ۲۵ سال را در خدمت باشگاه گذراند. از مهم‌ترین دستاوردهای وی می‌توان کمک به بارسا برای به دست آوردن ورزشگاه اختصاصی را خاطر نشان کرد.

بارسا به نوعی نهادی برای ترویج فرهنگ کاتالان و کاتالانیسم است

سرود رسمی باشگاه، اثر جوزپ ماریا اسپیناس است که El Cant del Barça نام دارد.

بارسلونا در اسپانیا

تاثیر مهم باشگاه بارسلونا نه تنها در جدایی خواهان حال حاضر منطقه کاتالونیا که از مدت ها قبل در این کشور مشخص بود برای مثال در ۱۴ ژوئن ۱۹۲۵، جمعیت حاضر در یکی از مسابقه در حرکتی خودجوش برای اعتراض به دیکتاتوری میگوئل پریمو ده ریورا سرود ملی را هو کردند که در پی آن حکومت در واکنش به این عمل ورزشگاه را شش ماه تعطیل کرد و گمپر نیز مجبور به کناره‌گیری از ریاست باشگاه شد.

 هم‌زمان با حرکت باشگاه‌ها به سوی حرفه‌ای شدن، مدیران بارسلونا نیز در ۱۹۲۶ اولین گام را در این مسیر نهادند.

در سال ۱۹۲۸، بارسلونا پیروز جام اسپانیا شد، در مراسم اهدای جام ترانهٔ اودا اِ پلاکتو از رافائا آلبرتی یکی از اعضای اصلی گروه «نسل ۲۷» در وصف عملکرد قهرمانانه دروازه‌بان بارسا خوانده شد.

تاریخچه لوگو باشگاه بارسلونا

اولین لوگو باشگاه مربوط به همان سال تاسیس می باشد

این لوگو به دلیل استفاده بر روی پیراهن و تمامی عناصر مانند سایر لوگو های باشگاه های ورزشی به صورت لوگو تصویری طراحی شده است

لوگویی که نسبت به لوگوهای طراحی شده در آن سال ها از نکات ظریف و قوی برای طراحی برخوردار بوده است.

این لوگو از شکل هندسی لوزی که به چهار قسمت تقسیم و توسط دو شاخه محاصره شده است تشکیل شده است.

یکی از این شاخه ها، شاخه ی درخت خرما و دیگری برگ بو(که در گذشته به صورت حلقه یا تاج که یونانیان به برندگان و قهرمانان وبزرگان ادب و هنر می دادند) است و بالا این لوزی شکل یک تاج و یک خفاش قرار داده شده است.این لوگو باشگاه بارسلونا راهی بود تا پیوند خود را با شهری که در آن قرار دارند، نشان دهند.

11 سال بعد لوگو به صورت کامل تغییر کرد تغییراتی اساسی که باعث شده تا به امروز و بیش از یک صده کماکان این لوگو بر سینه بازیکنان نقش ببندد.

عبارت FCB که اشاره به باشگاه فوتبال بارسلونا است به وسط لوگو اضافه شد ، نقش یک توپ در لوگو کاملا خودنمایی میکند و نماد های داخل لوزی در لوگو قبلی به صورت منظم تر و با زیبایی شناسی بهتری در بالای لوگو در دو مربع به صورت جدا از هم قرار گرفته اند ، لباس های راه راه آبی و انابی هم که بارسلونا را از سایر تیم ها منحصر میکرد در لوگو و زیر توپ قرار گرفت

                                                        طراحی لوگو

 

در سال های بعد این لوگو به تناسب هر 10 الی 15 سال یکبار تغییر کرد ولی در هر تغییر تنها رنگ بندی تغییر کرد و اصل لوگو دست خوش تغییر خاصی نشد.

آخرین تغییر لوگو به چند سال قبل بر میگردد که در این باز طراحی نام FCB از لوگو حذف شد و رنگ زرد حاشیه به صورت پررنگ تر و جذاب تری در آمد و به همان میزان رنگ بندی سایر عناصر داخل لوگو نیز پر رنگ تر شد.

 

طراحی گرافیک و لوگو آرمیتا اکبری 09123381563

نظرات خود را در رابطه با این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع:geraf.net

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی