graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک در تهران

تاریخچۀ لوگوی Amazon

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ

تاریخچۀ لوگوی Amazon دامنۀ مطالعات مفهوم شناسی لوگوهای معروف دنیا را به حیطۀ فروشگاه های آنلاین می کشاند. تاریخچۀ لوگوی Amazon به بررسی پیشینه و جرقۀ شکل گیری این کسب و کار اینترنتی می پردازد که توانست با گذر از یک ایدۀ ساده به بزرگ ترین وبسایت خرید و فروش جهان تبدیل گردد. 

 

طراحی لوگو

 

در حال حاضر بحث خرید آنلاین یا بر خط در میان همگان رواج یافته و امری بدیهی است. این امکان ضمن اینکه زحمت رفتن به خرید و گشتن مغازه ها و فروشگاه ها را از روی دوش مشتری بر داشته، علاوه بر آن امکان گزینش بهتر از میان نمونه های زیاد، حتی در سطح جهانی را نیز برایشان فراهم نموده است. 

از طرفی، فروش آنلاین به فروشندگان نیز کمک شایانی کرده است. این امکان گسترۀ فروش و بازار کارشان را از شهر و منطقه ای که هستند، فراتر برده و در مورد کارفرمایان حرفه ای، امکان تجارت در عرصۀ بین المللی را هم به ایشان داده است. 

تاریخچۀ Amazon

تاریخچۀ لوگوی Amazon اما از کجا شکل گرفت؟ پیش از پرداختن به این موضوع، بهتر است کمی با خود برند آمازون و زمینۀ کاری اش آشنا شویم. شاید اکثر مردم نام آمازون را دیده و یا شنیده باشند. وقتی مرورگری را باز می کنید، 

 

امکان این که یکی از لینک های پیشنهادی اش به شما آمازون باشد، بسیار زیاد است. با وجود این، ممکن است خیلی ها ندانند که آمازون چیست و چه کاری می کند؟ آمازون (Amazon.com) نام یک شرکت آمریکایی است که در زمینۀ تجارت الکترونیکی فعالیت دارد.

 در حال حاضر این وبگاه، یک بستر مجازی برای خرید و فروش اینترنتی است که انواع محصولات را از طریق خرده فروشی به فروش می رساند. به عبارت بهتر باید گفت که آمازون یک فروشگاه اینترنتی است، اما فروشگاهی که تمام مردم دنیا قادرند از آن خرید کنند و یا محصول خود را به واسطۀ آن به فروش برسانند.

گسترش آمازون

تاریخچۀ لوگوی Amazon به سال 1995 و یا حتی یک سال پیش تر، یعنی سال 1994 می رسد. این زمانی است که مبدع و مؤسس آن، شخصی به نام جف بزوس با یک ایدۀ نابِ روز، کار خود را رها کرد و با آمدن به سیاتلِ واشنگتن، شرکتی تشکیل داد که هدفش فروش آنلاین کتاب بود.

 

 

طراحی لوگو

 

< این ایده خیلی زود رونق و رواج یافت و برند آمازون را به بزرگ ترین کتابفروشی دنیا تبدیل کرد. در ابتدای امر با خرید و فروش محصولات نو و دست دوم دامنۀ کار گسترده می شد و سرانجام به غیر از کتاب؛ این فروشگاه به عرضۀ محصولاتی نظیر سی دی و دی وی دی، پوشاک و کفش و ... پرداخت. بیشترین درصد فروش اینترنتی در بین فروشندگان آنلاین دنیا در حال حاضر به شرکت و وبگاه آمازون تعلق دارد. 

ویژگی های Amazon

تاریخچۀ لوگوی Amazon را با ذکر دو ویژگی خوب این وبلاگ ادامه می دهیم. یکی از ویژگی های جالب این سایت، امکان ورق زدن آنلاین کتاب هاست تا خریدار با اطمینان بیشتر برای خرید اقدام کند. 

مورد دیگر، ایدۀ پیش گیری از چاپ نسخه های فراوان کتاب هاست. به این منظور نسخۀ الکترونیکی کتاب ها نگهداری می شود و سپس بر اساس تعداد تقاضای مشتریان اقدام به چاپ آن ها می شود. 

لوگوی Amazon

تاریخچۀ لوگوی Amazon را با گفتگو پیرامون لوگوی آن پیش می بریم. نخستین نامی که جف بزوس برای شرکت خود انتخاب کرد، Cadabra" "بود. این نام چیزی معادل "اجی مجی" است.

 هم وزنی این واژه با cadaver"" (جسد) باعث شد که بزوس تصمیم بگیرد نام برند خود را تغییر دهد. این بار به سراغ لغتنامه ها رفت و پس از تحقیق و تفحص، نام آمازون را برگزید. آمازون نام بزرگ ترین رودخانه در آمریکای جنوبی است و همچنین نامی است که بر جنگل های این منطقه گذاشته اند.

 هدف از انتخاب این نام به گفتۀ خود بزوس، این بود که مانند رودخانۀ آمازون، تجارت الکترونیکی او نیز تمام دنیا را فرا خواهد گرفت. 

 

طراحی لوگو

 

لوگوی خلاقانۀ Amazon

تاریخچۀ لوگوی Amazon مرتبط با نام این برند است. ابتدا لوگو یک طرح انتزاعی از یک رودخانه بود که خیلی زود تغییر شکل داد. انتخاب نام آمازون، باعث شد تا لوگوی این برند نیز از نوع تایپو گرافی باشد.

 نام و حروف برند با یک فونت جالب و رنگ سیاه تشکیل دهندۀ لوگوی آمازون هستند. نکتۀ ظریف و چشم نوازی که این لوگو را ویژه می سازد، کشیدن یک فلش زرد رنگ زیر حروف آمازون است. این فلش که خودش به تنهایی یک لبخند را تداعی می کند، 

از حرف A کشیده می شود و به حرف Z  خاتمه می یابد. خیلی زیبا و خلاقانه این لوگو به مخاطب می فهماند که لیست کتاب ها و محصولات این برند به ترتیب حروف الفبا فهرست شده اند. به جز این مانند حروف الفبا، شامل همه چیز و هر موضوعی هستند. 

یک تایپو گرافی ساده با رنگ سیاه همراه با طرح یک فلش خندان زیر حروف آمازون، در طراحی لوگو آنچه حرف نخست را می زند، خلاقیت است و بس!

طراحی گرافیک و لوگو آرمیتا اکبری 09123381563

نظر خور دار در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع:armcade.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی