graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

۵ قانون ابدی در طراحی لوگو حرفه ای

يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ

داشتن لوگو حرفه ای یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در ارتقا جایگاه برند است. کیفیت بالای محصول، توزیع مناسب کالا و تبلیغات خلاق در رسانه ها و … همه و همه یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن هم تثبیت نام تجاری محصول در ذهن مصرف‌کنندگان است.

حال اگر در طراحی لوگو، به گونه ای رفتار کنید که با ساختار ذهن مصرف کننده در تقابل باشد، مسلما هزینه های برندینگ و جایگاه سازی افزایش یافته و برند شما را با چالشی وصف ناپذیر دچار می کند. از این رو است که شرکت های بزرگ در طول بقای کسب کارشان بارها و بارها نمادها و نوشتارشان را بهینه سازی کرده اند.

طراحی لوگو

اینکه یک طراحی لوگوی حرفه ای  چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتواند اعتبار برند را افزایش داده و با رقبای برند مقابله کند موضوعی است که به آن می پردازیم.

ویژگی های لوگوی خوب:

تمایز :

قانون مهم در برندینگ می گوید متمایز بودن بر زیبایی اولویت دارد. بهطراحی آرم و لوگو سفید شرکت اپل نگاه کنید. در طراحی نماد قدیمی اپل از شش رنگ متفاوت استفاده شده بود. حال وقتی این دو نشان را با هم مقایسه می‌کنید شاید به این نتیجه برسید که آرم قدیمی اپل زیباتر جلوه می کند. اما حقیقت آن است که در شلوغی تبلیغات امروز نماد رنگارنگ محکوم به شکست است از این رو است که سفیدِ اپل در مقابل رقبا، خودنمایی می کند.

سادگی:

مغز مصرف کنندگان به صورت فطری از شلوغی و پیچیدگی گریزان است، و هرچقدر المان‌های بصری در طراحی نماد به اشکال هندسی ساده همچون مستطیل، دایره و … نزدیک باشند جذابیت های بصری آنها در نگاه بیننده افزایش می یابد. روند ساده سازی لوگوی شرکت مرسدس بنز از سال ۱۹۰۲تا کنون گواهی بر این موضوع است.

 

طراحی لوگو

رعایت سادگی در  لوگو شرکت مک دونالد

ایده تک واژه:

آنچه به یک نماد بصری اعتبار می بخشد وجود پشتوانه فکری قدرتمند در طراحی آن است. ایده بصری، کاملا باید منطبق بر ایده کلامی برند تدوین گردد به گونه ای که بتوان با چند واژه ساده آن را صدا زد مانند بطری کمر باریک کوکاکولا، مانند صورتک خندان پپسی، مانند ستاره سه پر بنز و ….

طراحی گرافیک

ساختار افقی:

از آنجایی که دو چشم ما در کنار هم و به صورت افقی قرار گرفته است تصاویری که به صورت افقی دیده می شوند زیباتر به نظر می رسند، و اوج این جذابیت بصری زمانی رخ می دهد که نماد بصری در قالب یک مستطیل فرضی به نسبت عرض ۱/۶۱۸ و ارتفاع ۱ گنجانده شود. این نسبت همان عدد فی است که به عنوان نسبت طلایی از آن یاد می شود . مانند طراحی لوگوی اسمرولکس، فدکس، هیوندای و …

طراحی لوگو

تک رنگی:

این یک واقعیت است : به خاطر سپردن هویت بصری که از دو رنگ تشکیل شده سخت تر است از هویتی است که از یک رنگ بوجود آمده است. و یادآوری طراحی لوگو که از بیش از دو رنگ تشکیل شده تقریبا غیر ممکن است. در انتخاب رنگ لوگوی برند بهتر آن است که اگر شرکت اول طبقه بندی هستید از سمبلیک ترین رنگ و باز تکرار می کنم از یک رنگ استفاده کنید و اگر اول طبقه بندی نیستید حتما از رنگ متمایز رقبا بهره بگیرید حتی اگر رنگ انتخابی مرتبط با موضوع فعالیت نباشد. مانند موفقیت طراحی هویت بصریاستار باکس در مقابل رقیبش دانکین دوناتس و یا رنگ قرمز کوکاکولا در مقابل قرمز و آبی پپسی و …

 

طراحی گرافیک و لوگو آرمیتا اکبری 09123381563

نظر خور دار در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع: naserabadi.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی