graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

روانشناسی رنگ در بسته بندی محصولات

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

 

طراحی بسته بندی

رنگ اولین چیزی است که انسان آن را می بیند و مجذوب آن می شود و رنگ چنان با زندگی روزمره ما،افکار و خلقیاتمان گره خورده است که نادیده گرفتن رنگ در زندگی و کار سبب ایجاد خلا در تمام ابعاد زندگی و کارمان می شود.در دنیای مدرن امروز یکی از مهمترین عوامل در طراحیهای تبلیغاتی و بسته بندی و محیطی و... می توان به جرات گفت که رنگ است.قابل ذکر است که هر فرد نسبت به هر رنگ احساس خاصی دارند و هر رنگ به فرد احساس خاصی را القا میکند.بعنوان مثال رنگ سبز می خواهد  بیان کند که این محصول سالم وتازه می باشد و این رنگ از دل طبیعت گرفته شده است و باعث حفظ سلامتی می باشد و با محیط زیست سازگاری دارد.و نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کرد استفاده درست و بجا از رنگ هاست. رنگ نه تنها نقش مهمی در طراحی بسته بندی محصولات موجود در قفسه را ایفا میکند بلکه پیام تبلیغاتی شما راهم انتقال می دهد و خریداران را ترغیب به خرید آن کالا می نماید.

نکته دیگر اینکه بعضی از طراحان بااستفاده از چهاررنگ اصلی گاهی اوقات به صورت جسورانه در طراحی بسته بندی از تک رنگ استفاده میکنند به این دلیل که تک رنگ خیلی به چشم می آید و آن محصول با آن رنگ شناخته می شود.چنین سیاستی اغلب در مورد محصولاتی مانند نوشیدنی های خاص یا شکلاتهای تلخ و خاص می باشد.

رنگ های مختلف از نظر نوع تأثیر بر بینندگان :

رنگ های مختلف را از نظر نوع تأثیر بر بینندگان را به سه دسته تقسیم می کنند:

  • رنگ های گرم به رنگ های گفته می شود که تداعی کننده گرما میباشند مانند رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، ارغوانی…استفاده از این رنگ ها در طرح و بسته بندی مواد غذایی انرژی زا مانند انواع شکلات و مواد غذایی به ویژه کودکان توصیه می شود.

طراحی بسته بندی

 

 

  • رنگ های سرد، به رنگ های گفته می شود که تداعی کننده سرما میباشند مانند رنگ های آبی، سبزو رنگ های بین آن ها و استفاده از آن ها در طرح و بسته بندی محصولاتی که جنبه رفع عطش و تشنگی دارند مانند نوشابه ها و بستنی توصیه می شود.

طراحی بسته بندی

  • رنگ های ترکیبی مانند رنگ بنفش که حاصل ترکیب دو رنگ گرم و سرد قرمز و آبی است.و گرمی یا سردی آن با میزان ترکیب رنگ قرمز و آبی نسبت مستقیم دارد
  • یعنی اینکه هرچه نسبت قرمز ترکیب بیشتر باشد رنگ گرمتر و هرچه میزان آبی ترکیب بیشتر باشد رنگ بنفش سرد تری خواهیم داشت. پس برای استفاده از رنگهای ترکیبی باید دقت بیشتری به کار برده شود.

طراحی بسته بندی

بطور کلی از نظر روانشناسی کودکان رنگ های خالص و زنده را دوست دارند اما بزرگسالان رنگهای ترکیبی را انتخاب میکنند.

 

انتخاب رنگ بسته بندی:

انتخاب رنگ مناسب در طراحی و بسته بندی ها یکی از مهمترین ویژگی هایی است که کار و انتخاب شما را در محصول از سایر رقبا متمایز میکند و این پیام را به صورت ناخودآگاه در ذهن مشتری ایجاد میکند.رنگ بهترین و سریعترین راه برای شناخت بیشتر محصول می باشد.

رنگ باید در لوگوی بسته بندی متناسب باشد و این رنگ و لوگو تصویری دردنیای تجارت در ذهن مشتری ایجاد میکند.

برای آن که انتخابتان درطراحی رنگ وبسته بندی استاندارد وموثر باشد نیاز دارید به موارد زیر توجه زیادی کنید:

  • تصویری از محصول در ذهن خود داشته باشید و سپس خود را جای مشتری قرار دهید و این نکات را بررسی کنید که انگیزه شما از خرید این محصول چیست؟برای چه رده سنی می باشد؟شرایط اقتصادی و فرهنگی و میزان تحصیلاتشان چیست؟
  • هدفتان از محصول چیست و چه پیامی را میخواهید در ذهن مشتری ایجاد کنید؟درمورد سلامتی است؟ در صدد حل مشکلات مشتریان می باشد؟حس خوبی برایشان ایجاد میکند؟جزو کالاهای لوکس است؟ بدون شک رنگها پیام مهم و درست را انتقال میدهد.
  • تحقیق کنید که هدف بازار مورد نظر از نظر فرهنگی و اجتماعی به چه چیزهایی نیاز دارد، و معنی فرهنگی از نظررنگی که میخواهید انتخاب کنید را کاملا بدانید.
  • درجذب مشتری روش جدید و نوع آوری را را پیدا کنید .

طراحی گرافیک و بسته بندی 09123381563

منبع: shikpack.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی