graphic design

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

طراحی گرافیک، بسته بندی، لوگو، پوستر در تهران

کلیه خدمات طراحی گرافیک و تبلیغات

کلیه خدمات طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی پوستر طراحی لوگو طراحی هویت بصری طراحی کاتالوگ طراحی بروشور طراحی اینفوگرافیک

شکست‌ناپذیرها در سازمان

جمعه, ۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ

 


 

حفظ روحیه تیمی در شرایط دشوار اقتصادی و همه‌­گیری کرونا، یکی از دشوارترین وظایف مدیران در سال جدید است. مطالعات انجام شده بر روی 272 شرکتی تجاری در سطح جهان، 3 ویژگی­ متمایز یک تیم جنگنده را روشن کرده است. برای پیاده­‌سازی این ویژگی­ها، مدیران کار سختی پیش رو ندارند. به کمک این برنامه می­‌توان روحیه کارکنان، انرژی و عملکرد آن­‌ها را به طور چشم­‌گیری بهبود بخشید.

  1. همکاری با جلسات متوالی ایجاد نخواد شد

یک نظرسنجی از 1000 نیروی تمام وقت دورکار در سال 2021 نشان می‌­دهد که بسیاری از آن­‌ها از تعداد جلسات برگزار شده و خروجی حاصل ناراضی هستند. در حدود 70 درصد از شرکت‌­کننده باور دارند که تعداد جلسات بعد از همه‌­گیری کرونا افزایش یافته است و 56 درصد ادعا می‌­کنند که جلسات فراوان سبب کاهش عملکرد کاری آن‌­ها شده است. بر اساس این بررسی، سالانه 283 میلیارد دلار در اقتصاد آمریکا به سبب جلسات بی­‌محتوا و بی­‌نتیجه از دست می­‌رود.

تعدد جلسات غالبا به دلیل این باور غلط شکل گرفته است که هم­راهی و همکاری با جلسات آغاز می‌­شود، آن­‌ هم جلسات حضوری یا مجازی. اما تیم­‌های جنگنده به خوبی می­‌دانند که همراهی بسیاری از اوقات به صورت نا­همگام شکل می­‌گیرد. یک نمونه همکاری ناهمگام قدرتمند، فرآیند تصمیم­‌گیری در هیئت­‌مدیره است. به کمک ابزاری همچون Google Docs یا MURAL می­توان اسناد مجازی را ایجاد کرده و از تمامی افراد درخواست کرد که پاسخ سوالات زیر بدهند:

  • مشکلی که در صدد رفع آن هستیم را تبیین کنید؟
  • راه‌­حل‌­های خود را ارائه دهید
  • موانع پیشرفت را ذکر کنید
  • چه کسانی در این زمینه صاحب نظر هستند؟ چه کسانی در زمینه اجرا نقش خواهند داشت؟

تحقیقات نشان می­‌دهد که همکاری ناهمگام (ارئه نظرات در قالب یک سند در زمان مشخص به جای برگزاری جلسات رو در رو)، تعداد جلسات را تا 30 درصد کاهش می‌­دهد و در نهایت به تصمیم‌­گیری بهتری منجر می‌­شود. در صورت کاهش تعداد جلسات افراد زمان بیش­تری را بررسی تصمیات و همکاری با یکدیگر جهت پیش‌برد اهداف خواهند داشت. از سوی دیگر، در جلسات حضوری بسیاری از افراد توانایی ابراز نظرات خود را ندارند و این جلسات اغلب به ارائه نقطه‌­نظرات دو یا سه نفر از افراد حاضر اختصاص می­‌یابد. همکاری ناهمگام، این فرصت را به تمامی افراد می­‌دهد که نظرات خود را بیان کنند.

معمولا افراد از حجم نظرات و ایده‌­های مطرح شده در همکاری‌­های ناهمگام شگفت‌­زده می‌­شوند خصوصا اگر با جلسات حضوری مقایسه شوند. این جلسات به افراد این اجازه را می‌­دهند که در نظرات خود صادق باشند. با این روش می­توان نظارت نفراتی را شنید که شاید مدت‌­هاست نظری در رابطه با هیچ مشکلی نداده‌­اند. نباید فراموش کرد که نشستن در جلسات و القاء درونی این حس که هیچ­گاه شنیده نمی­‌شوید، تاثیر روانی عمیقی بر کارمندان خواهد داشت.

 

  1. مسئولیت تیمی برای افزایش روحیه اعضا

یکی از مهم­‌ترین ویژگی­‌های یک تیم برنده، مسئولیت تیمی اعضا برای بهبود شرایط روانی یکدیگر است. در این گروه‌­ها شعار «همه مشکل دارند، پس من نمی‌خواهم سربار کسی باشم» با شعار «این مسئولیت من است که در زمان دشواری، با تمام ابزاری که در اختیار دارم کمک­ حال دوستان باشم» جایگزین می‌­شود. این یک ویژگی نادر در بسیاری از تیم‌­هاست. بر اساس مطالعات صورت‌­گرفته تنها 14 درصد از اعضای تیم‌­ها به این روحیه همدلی عمیقا باور دارند.

یک روش فوق‌­العاده برای ایجاد این روحیه، Energy Check-In است. در این روش از تمامی افراد خواسته می­‌شود تا حال کلی خودشان را بر روی یک تخته یا دیوار مشترک بنویسند. یا می‌­توان در جلسه­ای که هر یک ماه برگزار می‌­شود از تمامی افراد درخواست کرد تا سطخ انرژی خودشان را اعلام کنند. در این روش 0 برابر است با یک گوجه لهیده و 5 یعنی در حال پرواز بر فراز آسمان­‌ها. این روش به اعضا کمک می‌­کند تا به یکدیگر تکیه کنند و این اعتماد در نهایت در اجرای پروژه‌­ها، بسیار کمک‌­کننده خواهد بود.

 

  1. روابط حمایتی و نه تخریبی و رقابتی

روابط سازنده بر اساس دوستی­‌های عمیق شکل می­‌گیرد. پذیرش ریسک، شفافیت و انرژی بالا همه از ویژگی‌­های روابط عمیق و صمیمی در میان اعضای یک تیم هستند؛ به زبان دیگر تیم­‌هایی که روابط مستحکمی را در میان اعضای خود دارند در قبول ریسک، تصمیم­گیری و پیاده‌­سازی طرح­ها عملکرد بسیار بهتری دارند. پر واضح است که نمی­‌توان ظرفیت‌­های یک تیم را به طور کامل شکوفا کرد اگر نتوانید دوستی بین افراد را عمیق‌­تر کنید.

یک روش ساده برای ایجاد صمیمت، اعتماد و رابطه حمایتی در میان اعضای گروه، روش Personal Professional Check-In است.اگر با یکی از نفرات خود جلسه دارید یا بعد از مدت­‌ها تماس تلفنی برقرار کرده‌­اید، در آغاز باید دو سوال مهم را بپرسید:

  • چالش­ شخصی در دوره اخیر داشته اید؟
  • چالش حرفه‌­ای چطور؟ منظور در محیط کار.

پرسیدن این سوالات به نفرات نشان می­‌دهد که برای مجموعه اهمیت دارند و این به معنی افزایش صمیمت در تیم است.


طراحی گرافیک و تبلیغات: 09123381563
منبع: hbr.org

منبع: mbanes.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی